5 november 2018

De opkomst van mobile commerce

Mobile Commerce

Het landschap van winkelen heeft dit decennium grote veranderingen gekend. Waar we aan het begin van de nieuwe eeuw nog voornamelijk de stad in gingen voor onze aankopen, doen we dit nu anno 2018 voornamelijk online. Natuurlijk is online shoppen al jarenlang bekend hier, grote webwinkels als Bol.com werden immers eind jaren 90, begin 21e eeuw opgericht. Toch zijn er elk jaar weer nieuwe trends en ontwikkelingen op het gebied van online shoppen. In dit artikel bespreken we de opkomst van mobile commerce; shoppen via de mobiele telefoon.

Wat is mobile commerce

Online shoppen doen we al jaren, echter doen we dit de laatste jaren steeds meer via onze smartphone. Deze toestellen zijn steeds moderner, geavanceerder en voorzien van de beste technieken. Door het bijna overal werkende 3G/4G netwerk/wifi, wordt het ook steeds toegankelijker om online te shoppen. Daarnaast is online betalen ook steeds eenvoudiger geworden. Alle banken hebben een app en mobiel betalen gaat ook steeds vaker zonder reader of scanner. En waarom zouden we niet online shoppen? Voor nagenoeg ieder product is een webshop te vinden, en we kunnen het product bestellen vanaf de bank (of waar we ons ook op dat moment bevinden). Nu vraagt u zich misschien af of mobile commerce voornamelijk plaatsvindt onder jongeren/jong volwassenen, maar niets is minder waar. Iedereen koopt producten online (echter ligt het aantal online shoppers onder 35-jarigen wel iets hoger). In 2010 was het aantal consumenten dat maandelijks online producten kocht nog 31%, inmiddels zit dit aantal al boven de 50%. Naar verwachting zal die aantal blijven stijgen vanwege een aantal redenen:

  • Internet op steeds meer plekken bereikbaar en sneller
  • Online betalen gaat steeds makkelijker en veiliger
  • Op meer plekken oplaadpunten voor telefoons
  • Steeds meer webshops hebben een mobile responsive shop of app
  • Vertrouwen in mobiel shoppen neemt toe

Inspelen op mobile commerce

Gedurende de hele customer journey wordt er gebruikt gemaakt van de mobile telefoon. Er wordt via dit apparaat ook voortdurend research gedaan naar uiteindelijk het gewenste product. Veel fysieke winkels hebben het daarom ook hard te halen. Voorheen hechtte de klant veel waarde hechtte aan persoonlijk advies en service, tegenwoordig is hebben een snelle levering en makkelijk bestellen meer prioriteit. En door onze drukke levens zit tijd vrijmaken voor een dag uitgebreid shoppen in drukke winkelstraten er ook niet altijd meer in. We laten ons steeds meer leiden door digitalisering, zo ook met shoppen.

mobiel-shoppen.jpg#asset:315

Deze trend heeft voor u als webshopeigenaar veel voordelen natuurlijk. Hopelijk ziet u dezelfde kansen als dat wij zien. Voor u is het prioriteit nummer één om ervoor te zorgen dat u online zichtbaar bent, zowel op desktop als mobiel. Daarnaast dient u een mobile responsive webshop of app te hebben waar klanten eenvoudig hun bestelling kunnen doen. Door middelen als Google Ads, Search Engine Optimaziation, E-mail marketing en Social media marketing in te zetten wordt uw online zichtbaarheid vergroot. Als u zich hier op focust, verzorgen wij het gehele logistieke proces.

Hoe ontzorgt Surlogic u?

Door uw logistiek uit te besteden aan Surlogic kunt u zich volledig focussen op het vergroten van uw online zichtbaarheid en overige taken zoals het inkoopproces. Wij beheren uw voorraad, picken de orders en zorgen voor een snelle verzending (voor 23:00 uur is morgen in huis). Daarnaast zorgen we er, dankzij ons wms systeem, voor dat u 24/7 inzicht heeft u in voorraad. Ook retourzendingen worden hierin direct verwerkt. Zelfs uw klantenservice kunt u indien gewenst aan ons overlaten. Kom vrijblijvend in contact met Surlogic om de voordelen van het uitbesteden van uw fulfilment eens met ons te bespreken. U zult versteld staan van de (financiële) voordelen die het u biedt.

Strategisch inspelen op mobile commerce?

Besteed uw fulfilment uit!

Contact

Waarmee kunnen wij u helpen?

Misschien wilt u niet direct een offerte aanvragen maar eerst nader kennis maken met Surlogic of met de mogelijkheden van e-fulfilment. We komen graag naar u toe om uw specifieke vragen te beantwoorden en u te adviseren hoe u e-fulfilment het beste kunt inzetten. U bent uiteraard ook altijd welkom bij ons op locatie.

Maak een afspraak