Klantenservice

Een belangrijk onderdeel waar u met uw webshop veel mee te maken heeft, is de klantenservice. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat klanten vragen of opmerkingen hebben over bepaalde producten. U wilt dat uw klanten dan zo goed mogelijk geholpen worden. Maar wat als u er simpelweg geen tijd voor heeft om uw klanten via allerlei kanalen te woord te staan? Ook daarmee ontzorgen wij u. Bezoekers gaan er vanuit dat u via vele kanalen, snel en eenvoudig bereikbaar bent en verwachten daarnaast ook nog eens snel een reactie. Daarmee willen we u graag helpen.

Het belang van een goede klantenservice

Een goede klantenservice is van zeer groot belang voor uw webshop. Zo is de kans groter dat klanten positief over uw webshop gaan praten wanneer ze goed geholpen zijn via de klantenservice. Het kan zelfs zo zijn dat klanten die een klacht hebben wel terugkeren wanneer ze goed geholpen zijn door de klantenservice. Maar wat verwacht een klant van uw klantenservice en hoe kunt u ervoor zorgen dat uw klantenservice goed werkt?

Verwachtingspatroon van klanten

In de laatste jaren zijn consumenten steeds kritischer geworden en is de behandeling van klachten ook steeds belangrijker geworden. Men kan gemakkelijk op social media een klacht achterlaten zonder dat u het door heeft. Dit kan uw imago beschadigen en grote gevolgen hebben voor uw webshop. Daarom is een goede behandeling van klachten zeer belangrijk, want wanneer u een klant goed helpt zal de klacht niet verspreiden en is er zelfs een kans de consument juist positief over uw webshop gaat praten. Maar wat verwachten klanten dan precies? Uit een onderzoek van de Ipsos BereikbaarheidsBarometer blijkt dat wanneer consumenten naar de klantenservice bellen dat zij binnen 15 seconden iemand aan de lijn willen hebben. Echter is dit zeer lastig wanneer u een middelgroot bedrijf bent en u geen volledige afdeling klantenservice heeft. Ook wil de consument dat vragen via social media en e-mail binnen 24 uur beantwoord zijn. Hierbij is een reactie via e-mail misschien nog wel te realiseren maar het beantwoorden van vragen via social media is al een stuk lastiger.

klantenservice-uitbesteden.jpg#asset:306


Simpelweg een goede klantenservice

Bij een goede klantenservice zijn er aantal aspecten zeer belangrijk;

  • het daadwerkelijk geven van een reactie
  • voldoen aan de verwachtingen van de klant
  • waarmaken wat er is voorgesteld aan de klant

Vanwege de toegenomen macht van klanten adviseren wij u om klachten van klanten altijd zeer serieus te nemen, en waar te maken wat u ze beloofd. Als u communiceert dat u binnen 24 uur reageert, dan verwachten klanten dit ook. En vooral beloftes omtrent het terugstorten van geld of het betalen van de verzending liggen vaak gevoelig bij consumenten. Durf daarom kritisch naar uw eigen klantenservice te kijken. Analyseer in hoeverre u uw beloftes waar maakt en vraag aan uw personeel naar hun ervaringen. Kunt u uw beloftes niet nakomen? Geen probleem. Surlogic neemt uw klantenservice graag van u over. Want een goede klantenservice levert een significante bijdrage aan het imago van uw (web)shop.

Uw klantenservice uitbesteden

Surlogic biedt u een eerstegraads klantenservice aan. We gebruiken een overzichtelijk helpdesk systeem waar u ook toegang tot krijgt. Hiermee staan wij klanten te woord en helpen we hen met hun vragen. Ons doel is om namens u de band met uw klanten dankzij professioneel klantcontact te versterken.

Uw eerstegraads klantenservice uit handen nemen is één van de vele voordelen van Surlogic. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden en wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via 040-3043030 of info@surlogic.nl.

Wilt u tijd besparen en uw klantenservice uitbesteden?

Neem contact op met Surlogic!

Contact

Waarmee kunnen wij u helpen?

Misschien wilt u niet direct een offerte aanvragen maar eerst nader kennis maken met Surlogic of met de mogelijkheden van e-fulfilment. We komen graag naar u toe om uw specifieke vragen te beantwoorden en u te adviseren hoe u e-fulfilment het beste kunt inzetten. U bent uiteraard ook altijd welkom bij ons op locatie.

Maak een afspraak