27 augustus 2019

Webshop logistiek

Webshop Logistiek

Is het een slimme keuze om de logistiek van uw webshop uit te besteden? Hoewel het een extra investering is, is het een investering die u veel tijd bespaart. In dit blog vertellen wij u een achttal redenen waarom het slimme keuze is om de logistiek van uw webshop uit te besteden.

Het logistieke werk

Bent u ondernemer geworden omdat u met uw product een kans in markt zag? Of omdat u graag pakketten wilt aanpakken? Logistieke en administratieve werkzaamheden worden niet altijd even leuk gevonden door ondernemers. Ze zijn begonnen met hun eigen bedrijf omdat ze graag een goed product of dienst willen aanbieden aan hun klant. Het ontwikkelen en uitvoeren van een goede strategie kost vaak veel tijd. Een oplossing om meer tijd te hebben voor uw bedrijfsstrategie is het uitbesteden van uw logistiek.

Het kan kosten besparen

Hoeveel orders krijgt u gemiddeld per week? En doet u zelf bestellingen regelen of heeft u daarvoor personeel in dienst? Kosten zoals uw eigen loon, salarissen, magazijn en administratie kunnen oplopen met slechts een aantal orders in de week. Om uit te rekenen of u kosten gaat besparen kunt u het beste bij ons een offerte aanvragen. Wij proberen u dan een zo scherp mogelijke deal voor te stellen.

Op het moment dat u uw eigen webshop gaat starten maakt u al een hoop kosten voordat u ook maar één pakket verzonden heeft. U moet onder andere een plek huren waar u al uw pakketten kunt plaatsen en verpakkingsmateriaal en opvulmateriaal aanschaffen. U wilt niet dat pakketten beschadigd aankomen bij uw klanten. Dus u kunt of meerdere verschillende maten dozen bestellen of u kunt grote hoeveelheden opvulmateriaal bestellen. Dit zijn allemaal extra kosten die u maakt en waarvoor u ruimte moet hebben.

Webshop-logistiek-geld-besparen.jpg?mtime=20190828093157#asset:519

Uw logistiek uitbesteden bespaart tijd

We benoemden het net al even kort, maar de logistiek van uw webshop uitbesteden bespaart tijd. Het creëert ook een hoop rust in uw persoonlijke leven. Want tot hoe laat wilt u nog bezig zijn met het inpakken van pakketten? Of wilt u liever s ’ochtends vroeg al op uw bedrijf zijn? Klanten verwachten wel dat hun pakket de volgende dag geleverd wordt. Op het moment dat u uw webshop logistiek uitbesteedt aan Surlogic kunnen klanten tot en met 23:00 bestellen en dan hebben ze uw pakket de volgende dag in huis

Het aantal online aankopen stijgt

Het gehele jaar door is het doen van aankopen in webshops zeer populair in Nederland. We zien dan ook al jarenlang een stijging in het aantal pakketten, het aantal webshops en de totale omzet. Deze omzet piekt op drukke besteldagen zoals Black Friday, Kerst en Sinterklaas. Bent u als webshop eigenaar daarop voorbereidt? Hoe zorgt u ervoor dat alle pakketten de volgende dag in huis worden afgeleverd. Dit is de kans voor u als webshop om nieuwe klanten binnen te halen. Als de klanten dan worden teleurgesteld kan u dit veel vaste klanten kosten.

Webshop logistiek

Focussen op ondernemen

Wij snappen dat het leuker is om te focussen op uw marketing, op uw strategie of uw product. Dat zijn de redenen waarom u ondernemer bent geworden. Door de logistiek van uw webshop uit besteden aan Surlogic kunt u zich daar weer op focussen. Wij kunnen zaken als uw voorraadbeheer, het verzenden van pakketten en het regelen van retourverzendingen uit uw handen nemen.

Extra fulfilment services

Het kan zo zijn dat een logistiek dienstverleningsbedrijf zoals Surlogic extra fulfilment services aanbiedt die uzelf niet aan zou kunnen bieden. Wat dacht u van het leveren van rapportages? Hierin kunt het volledige overzicht zien van uw producten en bestellingen. Verder kunt u daarin zien welke producten u op voorraad heeft, welke verstuurd zijn en welke geretourneerd worden.

Een andere extra services is dat wij voor u uw retourverzendingen kunnen regelen. Het kan altijd voorkomen dat een consument niet tevreden is en dat hij of zei een pakket terugstuurt. Wij zorgen ervoor dat het pakket weer in uw voorraad wordt opgenomen en weer klaar wordt gemaakt voor de verkoop. U ontvangt een melding van ons en hoeft alleen nog maar het geld terug te storten.

Webshop-logistiek-uitbesteden_190828_093216.jpg?mtime=20190828093216#asset:520

Uw webshop loopt altijd door

Wat doet u op het moment dat u graag op vakantie wilt? Als u ziek bent? Of als er een noodgeval plaatsvindt? De consument blijft de optie houden om een pakketje te bestellen in uw webshop. Echter, het kan altijd zo zijn dat het niet uitkomt om pakketten in te pakken. Op het moment dat u de logistiek van uw webshop uitbesteedt loopt het proces van pakketten bestellen en afleveren altijd door.

Wat houdt de logistiek van uw webshop uitbesteden in?

Wat houdt nou eigenlijk het uitbesteden van de logistiek van uw webshop in? Logistiek wordt ook wel e-fulfilment genoemd. Dit houdt simpelweg in dat u alle logistieke werkzaamheden laat doen door een partner. Denk hierbij aan:

  • Al uw goederen opslaan in ons magazijn;
  • Pakketten inpakken en versturen;
  • Voorraad bijwerken en rapportages maken;
  • Retourverzendingen afhandelen;
  • Extra value added services aanbieden.

Bent u geïnteresseerd in het uitbesteden van uw logistiek? Neem contact op met Surlogic en bespreken graag met u de mogelijkheden.

Uw voorraad door specialisten laten beheren?

Neem contact op met Surlogic!

Contact

Waarmee kunnen wij u helpen?

Misschien wilt u niet direct een offerte aanvragen maar eerst nader kennis maken met Surlogic of met de mogelijkheden van e-fulfilment. We komen graag naar u toe om uw specifieke vragen te beantwoorden en u te adviseren hoe u e-fulfilment het beste kunt inzetten. U bent uiteraard ook altijd welkom bij ons op locatie.

Maak een afspraak