Retourverwerking

Voor veel webshops is verkoop realiseren het primaire doel. Een logische benadering, u heeft namelijk omzet nodig om uw bedrijf in de toekomst te kunnen uitbreiden. Een tevreden klant is echter niet alleen gebaat bij een snelle levering of lage prijs. Ook de retourverwerking is een belangrijk onderdeel van het fulfilment proces waar een hoge klanttevredenheid mee gerealiseerd kan worden. Een klant stuurt een pakket niet zomaar terug. De verwachting van het product was niet waar de klant op hoopte, waardoor er sneller negatieve emoties op spelen. Het product valt tegen of het is defect. Wat de oorzaak ook is, de klant wil het retourproces snel afhandelen en zijn geld graag terug gestort krijgen. Door een eenvoudige en duidelijke retournering aan te bieden, kunnen negatieve emoties worden omgezet in positieve. Het is belangrijk om u hier als ondernemer bewust van te zijn. U ziet deze klant in de toekomst immers graag terug voor een volgende aankoop. Uit groot Europees onderzoek van DPD is zelfs gebleken dat Nederlands het vaakst artikelen retour sturen.

retourverwerking-proces.jpg#asset:149

Het retourproces

Om het retourproces vlekkeloos te laten verlopen werken wij volledig geautomatiseerd en houden alles inzichtelijk voor u. De kans op fouten wordt daardoor geminimaliseerd en u bent te allen tijde op de hoogte van het aantal retourneringen. Ons proces ziet er als volgt uit:

Stap 1: Wij nemen het retourpakket in ontvangst

Stap 2: De status van de retourzending wordt gecontroleerd

Stap 3: Binnen 8 uur wordt dit pakket verwerkt in ons systeem

Stap 4: De klant ontvangt een email van ontvangst van het pakket

Stap 5: Rapportage aan u zodat u de creditering kunt afwikkelen

Stap 6: Uw voorraad wordt automatisch up-to-date gebracht

Deze werkwijze geeft u de kans om de financiële afhandeling snel af te wikkelen zodat de klant niet onnodig lang op zijn geld hoeft te wachten. Retourverwerkingen zijn onderdeel van ons fulfilment proces. Door uw retourverwerkingen uit te besteden aan Surlogic hebben retourzendingen een korte verwerkingstijd zodat producten meteen weer terug de markt in gaan. De klant tevreden en u tevreden.

Kosten retourverwerkingen

Aan het retourneren van een pakket zitten natuurlijk kosten verbonden. Echter bieden wij twee mogelijkheden hiervoor. Vooraf en achteraf betalen. Bij een betaling vooraf zit bij het pakket een retourlabel inbegrepen waarmee de klant het pakket gratis terug stuurt. Wij berekenen de kosten dan door aan de verkoper. Bij een betaling achteraf ontvangt de klant een retourlabel waarmee hij het pakket bij een Kiala punt af kan geven. De kosten bedragen dan €4 en worden door de klant zelf betaald.

Wilt u een snellere doorlooptijd van producten na retournering? Besteed uw retourverwerking, dat onderdeel is van onze fulfilment diensten, dan uit aan de specialisten van Surlogic.

Uw retourverwerking snel en soepel laten verlopen?

Neem contact op met Surlogic!

Contact

Waarmee kunnen wij u helpen?

Misschien wilt u niet direct een offerte aanvragen maar eerst nader kennis maken met Surlogic of met de mogelijkheden van e-fulfilment. We komen graag naar u toe om uw specifieke vragen te beantwoorden en u te adviseren hoe u e-fulfilment het beste kunt inzetten. U bent uiteraard ook altijd welkom bij ons op locatie.

Maak een afspraak