Bent u zelf een webshop eigenaar? Dan heeft u al enige ervaring met ewarehousing. Dit is een tijdrovende taak en moet zorgvuldig gedaan worden. Wij als Surlogic kunnen u hierbij helpen. Onder ewarehousing verstaan wij niet alleen het beheren van uw voorraad, maar het gehele fulfilment proces van opslag tot verzending. Wij kunnen u als webshop eigenaar ontzorgen zodat u zich volledig kan focussen op het uitbreiden van uw business. Het maakt niet uit u 50 of 500 pakketten in de week verstuurd, al uw orders worden zorgvuldig behandeld en in de juiste orde afgehandeld. Het uitbesteden van uw logistiek is op strategisch vlak om meerdere redenen een slimme keuze. Surlogic creëert oplossingen voor complexe vraagstukken binnen de e-fulfilmentketen.
Om als webshop op te vallen in het hedendaagse drukke e-commerce landschap is lastig. Want wat kan de consument nog niet online kopen? En hoeveel concurrenten heeft u op dit moment al? En zijn er onlangs nog nieuwe concurrenten bijgekomen? Uw concurrenten zijn druk bezig om beter te scoren dan u. Om uw concurrenten in te halen of voor te blijven moet u ook tijd en energie stoppen in het optimaliseren van uw webshop. Want hoe gaat u uw webshop onderscheiden van uw concurrenten? In het beantwoorden en uitvoeren van deze vraag gaat veel tijd zitten. Tijd die u mogelijk kwijt bent aan het inpakken van pakketten. Mede om die reden hebben al tal van webshops besloten om hun logistiek uit te besteden aan Surlogic. Zorg ervoor dat u zich weer volledig kunt focussen op uw bedrijf. Want daarom bent u toch ook ondernemer geworden?
Een goede logistieke afhandeling met uw klanten is een goede USP voor uw webshop. Een aangename ervaring met uw webshop kan ervoor zorgen dat de klant terugkomt voor die herhaalaankoop die u graag wilt. Op het moment dat u uw ewarehousing bij Surlogic uitbesteedt kunnen wij voor u:
Uw voorraad beheren
Zodra uw inventaris in ons bezit is, geteld, geïnspecteerd, geëtiketteerd en toegevoegd is aan uw magazijnbeheersoftware, is het tijd om van start te gaan. Ons magazijn biedt mogelijkheid tot het opslaan van allerlei soorten goederen. Deze worden op een gestructureerde manier opgeslagen zodat onze orderpickers in minimale tijd het juiste pakket samenstellen. Daarnaast wordt de voorraad beheerd door ons professionele warehouse management systeem, zodat u te allen tijde op de hoogte bent van uw opgeslagen goederen en uw inkoop hierop kunt afstemmen.
Uw pakketten verzenden
Op het moment dat u een order binnenkrijgt gaan onze medewerkers meteen aan de slag. Het pakstation doorloopt een reeks kwaliteitscontroles, bepaalt de beste verpakkingsmaterialen, scant items, voegt pakbonnen toe, verzegelt de doos en verplaatst deze naar het verzendstation. Kortom, wij beheren uw gehele voorraad.
Uw pakketten bezorgen
Op het moment dat een klant bij u voor 23:00 besteld, heeft de klant het pakketje de volgende dag in huis. De consument is verwend geraakt aan services die webshops aanbieden. Een late cut off tijd is één van de belangrijkste redenen voor het bestellen bij een webshop. Wist u al dat een groot gedeelte van de online aankopen in de avond wordt gedaan?
Uw retourverwerking afhandelen
Het kan altijd gebeuren dat de consument toch niet helemaal tevreden is met zijn of haar aankoop. In ons warehouse laten wij dit proces zo soepel mogelijk lopen door het product terug te plaatsen en de voorraad weer aan te passen. U kunt dan zo snel mogelijk het bedrag terugstorten voor een goede afhandeling.
Voor online kopers is de mogelijkheid om gekochte artikelen gemakkelijk terug te retouren een belangrijk onderdeel in het aankoopbesluit. Door dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen zetten we deze negatieve ervaring van de klant om in een positief eindresultaat.
Aanvullende diensten aanbieden
Om u volledig te ontzorgen bieden wij ook value added services aan in onze warehouse. Zo kunnen wij onder andere producten labelen, promotieartikelen toevoegen en de kwaliteit controleren. Bent u benieuwd naar ons totaalaanbod? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.
Ewarehousing van Surlogic gebeurt altijd volledig transparant. Zo heeft u te allen tijde inzage in uw voorraad en verzendingen dankzij ons wms systeem dat alles zeer zorgvuldig bijhoudt. Naast dat u inzage houdt in uw voorraad zorgt ewarehousing er ook voor dat u zich geen zorgen hoeft te maken over ontevreden klanten. Naast dat wij uw pakketjes op tijd leveren doen wij ook regelmatig kwaliteitscontroles zodat het product van het gewenste niveau is om naar de klant te versturen. Dan kunt u zich volledig focussen op het uitbreiden van uw business, terwijl wij ons focussen op het soepel laten verlopen van uw verzendingen en eventuele retourneringen.
Naast dat u inzicht houdt in uw voorraad en verzendingen biedt onze ewarehousing meerdere voordelen voor u als webshop eigenaar. Zo kunt u genieten van een late cut off tijd tot 23:00 uur maar ook een snelle retourverwerking. Wij als Surlogic hanteren een maximale foutmarge van 0,1% en kunnen u ook helpen met internationale leveringen. Wilt u ook samenwerken met een betrouwbare partij op het gebied van ewarehousing die e-commerce op maat biedt? Wij geven u graag gericht advies over onze logistieke dienstverlening en hoe we u kunnen ontzorgen.
Neem contact op met Surlogic!
ContactMisschien wilt u niet direct een offerte aanvragen maar eerst nader kennis maken met Surlogic of met de mogelijkheden van e-fulfilment. We komen graag naar u toe om uw specifieke vragen te beantwoorden en u te adviseren hoe u e-fulfilment het beste kunt inzetten. U bent uiteraard ook altijd welkom bij ons op locatie.
Maak een afspraak