Wat is de betekenis van fulfilment? De beknopte samenvatting van fulfilment is dat het gehele logistieke proces is van het afhandelen van klantorders, pakketten opslaan, pakketten verzenden en tot en met alle stappen die tussendoor volgen. Surlogic is de partner voor uw webshop om dit gehele proces uit uw handen te nemen.
Ten eerste wordt fulfilment op verschillende manieren geschreven: ‘fullfilment’ of ‘fulfillment’, maar de correcte spelling is fulfilment. Het is een Engelse term die in de Nederlandse logistiek wereld zeer vaak gebruikt wordt en ook heel bekend is. Echter snappen wij dat deze term niet bij iedereen bekend is en daarom leggen wij graag voor u uit wat fulfilment betekent. Daarbij vertellen wij u ook wat wij voor u kunnen betekenen.
De officiële vertaling volgens het Engelse woordenboek is:
“the process or business of handling and executing customer orders, as packing, shipping, or processing check.”
Door uw fulfilment uit te besteden aan ons heeft u zelf veel meer tijd voor marketing en sales activiteiten. U kunt uw webshop naar een hoger niveau tillen. Daarnaast kost uw fulfilment uitbesteden niet heel veel extra ten opzichte het zelf verwerken van uw orders. Op grote schaal is het zelfs goedkoper. Tot slot profiteert uw klant van onze professionele aanpak en ontvangt het pakketje op zeer korte termijn.
Surlogic is een fulfilment bedrijf en wij garanderen een snelle en correcte levering. Onze centrale ligging is daarbij een groot voordeel, omdat wij alle hoeken van Nederland gemakkelijk kunnen bereiken. Voordat de klant klikt op bestellen gaan er nog meerdere processen aan vooraf. Wij leggen u stap voor stap uit wat fulfilment allemaal betekent.
Zodra de inventaris is ontvangen, geteld, geïnspecteerd, geëtiketteerd en toegevoegd aan uw magazijnbeheersoftware, is het tijd om van start te gaan. Ons magazijn biedt mogelijkheid tot het opslaan van allerlei soorten goederen. Deze worden op een gestructureerde manier opgeslagen zodat onze orderpickers in minimale tijd het juiste pakket samenstellen. Daarnaast wordt de voorraad beheerd door ons professionele warehouse management systeem, zodat u te allen tijde op de hoogte bent van uw opgeslagen goederen en uw inkoop hierop kunt afstemmen.
Nadat de bestelling door ons is ontvangen, worden de artikelen door ons magazijnpersoneel van de planken gehaald en naar een pakstation voor bestellingen getransporteerd. Het pakstation doorloopt een reeks kwaliteitscontroles, bepaalt de beste verpakkingsmaterialen, scant items, voegt pakbonnen toe, verzegelt de doos en verplaatst deze naar het verzendstation.
Er zijn verschillende methoden en technologieën voor het picken en verpakken van bestellingen en wat voor de ene verkoper werkt, werkt mogelijk niet voor een andere. Dit is een van de belangrijkste redenen waarom eCommerce-verkopers beslissen hun orderafhandeling uit te besteden, omdat zij eenvoudigweg niet over de inhouse-ervaring, expertise of technologie beschikken om de efficiëntie van de orderverwerking te maximaliseren.
Waar vele webshops cut off tijden hebben tot 16:00/17:00 uur in de middag, maken wij het mogelijk om orders die tot 23:00 uur besteld zijn de volgende dag al te leveren. De cut of tijd is de tijd wanneer pakketjes besteld kunnen worden en dat ze de volgende dag geleverd worden. Wij leveren het pakket dezelfde avond nog af bij de vervoerder, zodat de klant de volgende het pakketje al ontvangt. Dat is een groot voordeel van onze Pick pack service.
Natuurlijk kan het altijd voorkomen dat de klant niet volledig tevreden is over het pakketje en het retourneert. Voor online kopers is de mogelijkheid om gekochte artikelen gemakkelijk terug te geven een belangrijk onderdeel van het aankoopbesluit. Voor online verkopers is de mogelijkheid om effectief met die rendementen om te gaan essentieel voor hun fulfillment-activiteiten en voor hun algehele bedrijf. Door dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen zetten we deze negatieve ervaring van de klant om in een positief eindresultaat. De retourzending wordt gecontroleerd en de voorraad up to date gebracht. U krijgt van ons een seintje wanneer wij de retourzending ontvangen en verwerkt hebben, zodat u direct kunt overgaan tot een correcte klantafhandeling.
Naast de standaard fulfilment diensten biedt Surlogic u ook nog value added services die we graag voor u uit handen nemen. Een voorbeeld hiervan is de klantenservice.
Misschien wilt u niet direct een offerte aanvragen maar eerst nader kennis maken met Surlogic of met de mogelijkheden van e-fulfilment. We komen graag naar u toe om uw specifieke vragen te beantwoorden en u te adviseren hoe u e-fulfilment het beste kunt inzetten. U bent uiteraard ook altijd welkom bij ons op locatie.
Maak een afspraak