11 december 2018

Pakketvertraging

Pakketvertraging

Al jaren achter elkaar is het zo dat webshops telkens een recordomzet draaien ten opzichte van het voorgaande jaar. Feestdagen zoals Black Friday, Sinterklaas, Kerst en Singles Day zorgen daar ook mede voor. Op of rondom die dagen trekt de consument er massaal op uit om online hun aankopen te doen. Daarbij komt ook nog kijken dat de mobiele telefoon een steeds belangrijker apparaat wordt waarop de consument de aankopen doet. Dit zorgt ervoor dat consumenten 24/7 on the go altijd hun producten kunnen bestellen. Kortom, u kunt de gehele dag door grote hoeveelheden orders binnenkrijgen. Hoe bent u als webshop daarop voorbereid?

Extra service als webshop

De meeste consumenten moeten overdag werken, 's avonds een hapje eten en brengen vervolgens tijd door met hun familie. Pas later op de avond gaan ze online om hun aankopen te doen. Zo ligt de piek van het internet verkeer in Nederland rond 21:00 uur en op dat tijdstip worden dan dus ook de meeste aankopen gedaan. Echter biedt niet iedere webshop de service aan dat de consument voor 23:00 uur kan bestellen en dat ze het pakketje de volgende dag in huis hebben. Potentiële klanten kunnen daarom afhaken op het moment dat ze merken dat hun pakketje vertraging op gaat lopen aangezien ze een extra dag moeten wachten. En stel uw concurrent biedt deze service wel, dan bent u de klant kwijt.

Pakketvertraging fulfilment

De gevolgen van te late pakketjes

Surlogic werkt samen met meerdere pakketbezorgers. Samen doen we er dagelijks alles aan om onze pakketten op het gewenste moment bij de consument te bezorgen. De kans is groot dat de klant voor het eerst bij u besteld en het vertrouwen winnen van die persoon heeft daarom prioriteit voor u. Op het moment dat uw pakketjes vertraging oplopen wordt het vertrouwen van de consument geschaamd en dan is de kans klein dat de klant terugkomt. Daarnaast loopt u ook nog risico dat u een negatieve review ontvangt. Deze negatieve review kan weer latere gevolgen hebben voor potentiële consumenten die uw website voor het eerst bezoeken. U heeft toch ook liever terugkomende tevreden klanten die positief praten over uw merk?

Kortom, uw e-fulfilment uitbesteden bij Surlogic heeft meerdere voordelen. Ten eerste heeft u een voordeel ten opzichte van concurrenten aangezien uw webshop de service '' voor 23:00 besteld is morgen in huis '' op werkdagen kan aanbieden. Daarnaast hebben wij een zeer hoog percentage pakketjes wat netjes op tijd afgeleverd wordt bij uw klanten. Deze extra service heeft er al bij tal van webshops voor gezorgd dat ze 20% tot 30% extra orders erbij kregen. Bekijk daarom snel onze fulfilment diensten zodat u kunt profiteren van onze services.

Wilt u een snelle levering met onze Pick & Pack service?

Neem contact op met Surlogic!

Contact

Waarmee kunnen wij u helpen?

Misschien wilt u niet direct een offerte aanvragen maar eerst nader kennis maken met Surlogic of met de mogelijkheden van e-fulfilment. We komen graag naar u toe om uw specifieke vragen te beantwoorden en u te adviseren hoe u e-fulfilment het beste kunt inzetten. U bent uiteraard ook altijd welkom bij ons op locatie.

Maak een afspraak