27 juni 2019

Klantgericht werken levert meer resultaat op

Klantgericht Werken

Een goede klantenservice betekent nog niet meteen dat uw ook klantgericht werkt. Waar een goede klantservice ervoor zorgt dat het contact met klanten goed is, zorgt klantgericht werken ervoor dat uw klanten zo gemakkelijk mogen door uw sales funnel heen bewegen. Echter is deze sales funnel voor iedere webshop anders. Wij geven u in dit blog een vijftal tips waardoor u beter klantgericht gaat werken.

Maak uw website duidelijk voor klanten

Een belangrijk stap om klantgericht te werken is het duidelijk maken wat de bezoeker kan doen op de pagina. Als een bezoeker op uw website komt neemt die gemiddeld zeven seconden de tijd of dat die doorgaat op uw website of dat die weg klikt. De bezoeker kent uw website nog niet en weet nog niet wat u doet. Dus het is cruciaal voor uw bezoeker dat zij binnen enkele seconden door hebben wat u verkoopt, en of zij hun gewenste aankoop gaan terugvinden op uw webshop.

Stel u begint uw pagina’s met een lange tekst, of opent met een pop-up venster voor het inschrijven van een nieuwsbrief, dan weet de bezoeker nog niet waar uw website over gaat. Echter zijn de zeven seconden wel al begonnen met lopen. Zorg dus voor een header, koppen en producten die duidelijk zijn en die zich allemaal focussen op één enkel onderwerp. Het overzichtelijk maken van iedere pagina is een belangrijke stap in het klantgericht werken.

Klantgericht-denken.jpg?mtime=20190627161806#asset:465

Klantgerichtheid = gebruiksvriendelijk

U heeft nu de bezoeker overtuigd om op uw webshop te blijven. Nu komt de volgende stap in het klantgericht werken waarin uw bezoeker zich door uw webshop heen gaat navigeren. U heeft misschien al jaren dezelfde webshop, maar de bezoeker ziet hem slechts voor het eerst. Waar kan die binnen enkele klikken zijn gewenste producten vinden? Het is geen slecht idee om een vriend of familielid, die uw webshop niet kent, door uw website heen te laten navigeren. U gaat uzelf dan verbazen over wat die persoon opvalt en wat die links laat liggen. Door meerdere tests te doen weet u of uw webshop wel goed is ingericht. Een gebruiksvriendelijke webshop is de volgende stap in het klantgericht werken.

Informeer uw klanten

Wij van Surlogic merkten dat er veel vragen rondom e-fulfilment bestonden en om die reden zijn wij dit blog begonnen. Wij sporen vragen op die mensen hebben over webshops en hun logistiek en beantwoorden die in dit soort blogs. Hierdoor verhogen wij de kennis op onze website, halen wij meer bezoekers binnen en besluiten ook meer mensen om met ons contact op te nemen. Kortom, door maandelijks enkele uren te stoppen in blogs halen wij er meerdere voordelen uit. Dit kunt u ook doen voor uw webshop. Bezoekers hebben ook vragen over uw branche die kunt u beantwoorden door middel van blogs of video’s.

Voorkom vertragingen

Rekent u bezorgkosten? Vertel het uw bezoeker. Een zeer grote ergernis bij websitebezoekers is als ze erachter komen dat ze nog extra bij moeten betalen voor bijvoorbeeld bezorgkosten of administratiekosten. Ook het aanmaken van een account en daardoor het achterlaten van gegevens is al een rede om weg te klikken voor gebruikers. Dus het betaalproces moet zo soepel mogelijk lopen. Geef duidelijk aan wat u aan de bezoeker vraagt en hierdoor voorkomt u frustraties.

Klantgericht-klanttevredenheid.jpg?mtime=20190627161817#asset:466

Verbeter uw klantenservice

In de laatste stap in het klantgericht werken is een uitstekende klantenservice te hebben. Dit betekent:

  • Beschikbaar zijn via e-mail en telefoon
  • Late cutt-of-tijden
  • Snelle retourverzendingen
  • Grote voorraad
  • Pakketten goed ingepakt

De voorgaande stappen in het klantgericht werken kunnen allemaal goed uitgevoerd zijn, maar als het fout gaat bij de klantenservice, is de klant ook niet tevreden. Investeer daarom hier goed in. Door uw logistiek uit te besteden aan Surlogic kunnen wij ervoor zorgen dat u geen zorgen hoeft te maken over het verzenden van uw pakketten. U kunt zich dan volledig focussen op het klantgericht werken.

Wilt u tijd besparen en uw klantenservice uitbesteden?

Neem contact op met Surlogic!

Contact

Waarmee kunnen wij u helpen?

Misschien wilt u niet direct een offerte aanvragen maar eerst nader kennis maken met Surlogic of met de mogelijkheden van e-fulfilment. We komen graag naar u toe om uw specifieke vragen te beantwoorden en u te adviseren hoe u e-fulfilment het beste kunt inzetten. U bent uiteraard ook altijd welkom bij ons op locatie.

Maak een afspraak