1 augustus 2019

Flexibele bezorgtijden

Flexibele Bezorgtijden

Doordat de consument veel van huis is en wel vaak pakketten bestelt, lopen de bezorger en de consument elkaar vaak mis. De bezorger komt uiteraard op werkdagen langs tijdens normale werkuren, terwijl de consument dan juist zelf op zijn of haar werk zit. Daardoor krijgt de consument vaak een dag later het pakket binnen. Of het wordt hopen dat de buren thuis zijn op het moment van ontvangen en op het moment dat de consument het pakket wil afhalen. Ook is het mogelijk om het pakket op een bepaald punt af te halen. Om het langdurige bovenstaande proces te voorkomen is er een nieuwe trend in opkomst; de flexibele bezorgtijden.

Wat zijn flexibele bezorgtijden?

Flexibele bezorgtijden zijn niet meer of minder dan zelf de tijd kiezen waarop het pakket wordt bezorgd. Denk hierbij aan dat iemand overdag werkt en graag het pakket bezorgd willen hebben tussen 18:00 en 20:00. Hiervoor vraagt de pakketdienst wel vaak een kleine extra vergoeding. Deze flexibele bezorgtijden hebben voordelen voor zowel de consument als voor de pakketbezorger. De consument kan op een specifiek moment thuis blijven in plaats van de gehele dag. En de pakketbezorger hoeft slechts een keer naar het huis van de consument te rijden om het pakket af te leveren.

De tijd van gratis bezorging is voorbij

Toen webshops zoals Bol.com en Zalando hard wilden groeien boden ze altijd gratis verzending aan. Echter, zijn ze zelf ook in gaan zien dat dat niet meer haalbaar is. De consument bestelde toen producten van enkele euro’s en kreeg die toen gratis thuisbezorgd. De marges waren daardoor te klein en soms leden ze zelfs verlies op al deze kleine bestellingen. Daarom zie je vandaag de dag dat er een minimaal bedrag nodig is bij webshops voordat ze gratis gaan leveren. De consument heeft dit geaccepteerd en verzameld nu een aantal kleine producten voordat ze de bestelling gaan plaatsen.

Flexibele-bezorgtijden-Surlogic.jpg?mtime=20190802160858#asset:504

De consument is bereidt om te betalen

Consumenten vinden het handig op het moment dat ze zelf kunnen beslissen wanneer het pakket binnenkomt. Uit een groot Duits onderzoek van GS1 Germany blijkt dat de consument gemiddeld zo’n 79 cent ervoor over heeft om zelf te mogen beslissen wanneer de levering binnenkomt. Uit datzelfde onderzoek blijkt ook dat bij een belangrijk pakketje het gemiddelde bedrag ligt rond de 2 euro. Consument en pakketbezorger kunnen dus naar elkaar komen en een extra service zoals flexibele bezorgtijden aanbieden. Dit heeft voor beide partijen mooie voordelen.

Surlogic is uw partner

Wilt u graag uw verzendingen en eventuele retourneringen zo soepel mogelijk laten lopen? Neem dan contact op met Surlogic e-fulfilment. Wij verzorgen al voor tal van webshops hun logistiek. In ons uitgebreide magazijn komen dan al uw producten te liggen en wij verzorgen het gehele logistieke proces van A tot Z. U kunt dan thuis in ons moderne warehouse management systeem meekijken hoe het ervoor staat met uw voorraad. Surlogic is de fulfilment partner die u zoekt.

Uw pakketdienst uitbesteden aan professionals?

Neem contact op met Surlogic!

Contact

Waarmee kunnen wij u helpen?

Misschien wilt u niet direct een offerte aanvragen maar eerst nader kennis maken met Surlogic of met de mogelijkheden van e-fulfilment. We komen graag naar u toe om uw specifieke vragen te beantwoorden en u te adviseren hoe u e-fulfilment het beste kunt inzetten. U bent uiteraard ook altijd welkom bij ons op locatie.

Maak een afspraak