De omzet van uw webshop stijgt ieder jaar en het aantal orders worden ieder jaar meer. U merkt dat u steeds minder tijd hebt om uzelf te focussen op de verkoop want al uw tijd gaat naar de order. Momenteel bent u een aantal uur per dag bezig met uw logistieke werkzaamheden zoals het printen van pakbonnen, het inpakken van de juiste producten, het pakketje verzendklaar maken en het afgeven aan de vervoerder. Laat daar nog de klantenservice en retourzendingen bij komen en uw halve dag is al gevuld met logistieke taken. Vindt u dat niet hartstikke zonde van uw tijd? Deze tijd had u, de persoon die het bedrijf heeft groot gemaakt, de persoon die alles van uw producten af weet, veel beter in new business en verkoop kunnen steken toch? Dat is namelijk waar uw kracht ligt. Logistieke processen kunt u beter overlaten aan iemand die hierin gespecialiseerd is.
Logistiek daar zijn wij als Surlogic in gespecialiseerd, u bent gespecialiseerd in uw product te verkopen en new business te creëren. Zorg dat u uw tijd goed besteedt, namelijk aan waar u goed in bent en niet aan logistieke processen zoals pakketten inpakken en retourverwerkingen. Want daar blijft uw omzet niet eindeloos mee stijgen. U denkt nu waarschijnlijk, hoe kan ik mijn product nog beter aan de doelgroep brengen? Om die reden hebben wij dit blog voor u geschreven, om u inspiratie te geven hoe u nog meer unieke bezoekers op uw website kunt krijgen.
U hebt uw e-fulfilment bij ons uitbesteedt maar wat nu, vraag uzelf eens af via welk kanaal uw klanten bij u op de website komen. Denk hierbij aan een zoekmachine of aan social-media. In de meeste gevallen is het 1 van deze 2 of misschien wel beide. In dit geval is het hartstikke interessant om uw online zichtbaarheid te gaan verbeteren. Dit kan zowel kosteloos als betaald. Maar sinds u meer tijd over hebt door de e-fulfilment gaan wij ons in dit blog focussen op de gratis manier van meer online zichtbaarheid creëren.
Wilt u hoger scoren in Google? Natuurlijk wilt hoger staan in de zoekresultaten staan dan uw concurrent. Maar hoe doet u dit eigenlijk? Search Engine Optimalisation afgekort (SEO) is het optimaliseren van uw website aan de eisen die Google stelt aan een website. Hoe meer u voldoet aan deze eisen hoe hoger u in Google scoort. Nu is dit niet zo makkelijk als u denkt wat Google heeft heel veel eisen. Hieronder geven wij voorbeelden van een aantal van die eisen:
Bloggen is natuurlijk de gemakkelijkste vorm van content maken met daarin de zoekwoorden van uw potentiële klant. De kunst van bloggen is om uw blog zo te schrijven dat de lezer over gaat tot een aankoop in uw winkel. Zorg er dus altijd voor dat belangrijke woorden aan uw productpagina worden gelinkt. Hierdoor creëert u ook meer waarde aan uw productpagina en ziet Google deze als een belangrijke pagina. Hierdoor creëert u meer waarde en worden deze pagina’s eerder getoond.
Kom in contact met uw online klanten en bouw een “band” met ze op. U heeft een webshop en ziet uw klanten eigenlijk nooit. Super jammer want zij zorgen ervoor dat uw webshop blijft bestaan. Via social-media wordt het mogelijk gemaakt om in contact te komen met uw klanten. Door minimaal 1x per week iets op uw social-media te plaatsen en te reageren op uw klanten als zij de interactie aangaan met uw berichten. Ga daarnaast relevante pagina’s en bedrijven liken, volgen en delen. Door actiever te zijn online creëert u meer naamsbekendheid en worden uw klanten misschien wel uw fan.
Misschien wilt u niet direct een offerte aanvragen maar eerst nader kennis maken met Surlogic of met de mogelijkheden van e-fulfilment. We komen graag naar u toe om uw specifieke vragen te beantwoorden en u te adviseren hoe u e-fulfilment het beste kunt inzetten. U bent uiteraard ook altijd welkom bij ons op locatie.
Maak een afspraak