Consumenten hebben het in 2019 drukker dan voorheen, men wil bijvoorbeeld via hun telefoon up to date blijven van vanalles en nog wat, contact met vrienden is gemakkelijker dan ooit en een gezonde levensstijl is niet meer weg te denken. Deze mensen shoppen voornamelijk online en moeten keer op keer hun pakketje bij het postkantoor of de lokale supermarkt op halen, hartstikke irritant. Om deze reden bieden de meeste postorderbedrijven flexibele levertijden aan.
Een aantal jaar geleden maakte bijna alle webshops ineens reclame met gratis verzending. De reden dat sommige webshops heel groot zijn geworden. Wie wil dat nou niet, gratis verzending? Dat scheelt tijd en geld! Zo is bijvoorbeeld een webshop als Zalando in een relatief korte tijd groot geworden. De laatste tijd lijkt iedereen het wel te doen, het voelt niet meer bijzonder om geen verzendkosten te hoeven betalen. Daarentegen blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door GS1 Germany, dat de consument zelfs bereidt is extra bovenop de standaard verzendkosten te betalen in ruil voor flexibelere bezorgopties.
Bijna driekwart van de ondervraagde van het onderzoek gaf aan een hogere verzendkosten te accepteren wanneer zij zelf een tijdstip kunnen kiezen wanneer hun bestelling wordt afgeleverd. Bij een belangrijk pakketje zou 60 procent van de ontvangers 2 euro overhebben om zo een gewenst tijdvenster van maximaal twee uur te kunnen krijgen. Bij de respondenten die een prijsverhoging accepteren, ligt de gemiddelde betalingsbereidheid op zo’n 79 cent per zending.
Zorg om deze reden er dus altijd voor dat u de consument het aanbiedt. Via deze weg kunt u meer winst uit uw bestelling halen. Deze winst kunt u dan bijvoorbeeld gebruiken om een e-fulfilment bedrijf uw orders te laten verwerken. Op deze manier wint u extra vrije tijd die (bijna) niets hoeft te kosten.
Bekijk onze onderstaande video met nog meer redenen om over te gaan op e-fulfilment
Misschien wilt u niet direct een offerte aanvragen maar eerst nader kennis maken met Surlogic of met de mogelijkheden van e-fulfilment. We komen graag naar u toe om uw specifieke vragen te beantwoorden en u te adviseren hoe u e-fulfilment het beste kunt inzetten. U bent uiteraard ook altijd welkom bij ons op locatie.
Maak een afspraak